Kaaallt.

Hallå!

Vaknade imorse och höll på att skita på mig när jag såg termometern. Drygt fem minus, hmm.. Känns som att fisket på öppet vatten är slut för i år, även om isen kanske inte ligger. Köldkäppen har nog gjort gäddorna rätt så tröga. Jag kan iallafalll inte fiska i helgen, och inte Matte heller . . . för han fiskar inte utan mig, hah! :)

Istället får man väl hoppas isen lägger sig så får man prova lite från isen. Men isfiske . . . inte riktigt min grejj. Men jag ska se till att iallafall komma ut någon gång i vinter! Jag och farsan har lite angeldon som vi håller på och pular ihop, tänkte köra med trekrokstackel. Svårt med C&R annars, om man ska vänta ett år innan mothugg... Nä, det tillhör stenåldern och norrland!

Skitfiske på de som fortfarande fiskar.

Hej.

Kommentarer
Postat av: Jon

Tips! 1.) När du fiskar trekrok på angeldon behöver du inte vänta på att göra mothugg! Tackla med 2st tre-krokar, en i ryggfenan på mörten och en i bukfenan. Då kan du lätt göra mothugg direkt du kommer till hålet!

TIPS! 2.) ISFISKET KOMMER FÅ EN HELT NY DIMENSION om du investerar i några ismetespön! Man brukar kunna få dom för en sådär 150:-/st om man förhandlar lite! Sen tar du alla spinn och haspelrullar du har. Då får man oftast 5-7spön, som man lutar upp emot angeldonet! Vill du ha mer tips från en erfaren isfiskare är det bara att maila mig. mvh/Jon

2009-12-04 @ 09:10:59
URL: http://teamperax.blogspot.com
Postat av: Skruttapan

Börja ismeta! :)

2009-12-18 @ 15:28:37
URL: http://skruttapan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0